הרב רבינוביץ מאשים: "הרבה קולות שצועקים היום – שתקו 16 שנים"

    "ב-3 שנים האחרונות, לצערי הגדול, מתקיימים מנינים מעורבים ואין לי גיבוי משטרתי בגלל הכרעת בית המשפט, ביום שני האחרון התקיים מניין מעורב, קריאת התורה עם נשים וגברים, וציבור שלם החרד לדבר ה' עובר ומעלים עין", תקף רב הכותל המערבי
    דוד לזר No Comments on הרב רבינוביץ מאשים: "הרבה קולות שצועקים היום – שתקו 16 שנים"

    הבוקר התייחס הרב רבינוביץ לסערת הרפורמים ואמר כי "אני מאמין שלא תהיה הכרה ברפורמים חד וחלק" • לדבריו: "כל מילה שאני מדבר כאן – מוקלטת על ידי אויבי ושונאני" • הראיון המלא

    "ב-3 שנים האחרונות, לצערי הגדול, מתקיימים מנינים מעורבים ואין לי גיבוי משטרתי בגלל הכרעת בית המשפט, ביום שני האחרון התקיים מניין מעורב, קריאת התורה עם נשים וגברים, וציבור שלם החרד לדבר ה' עובר ומעלים עין", תקף רב הכותל המערבי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו היה אמור להיפגש היום (ראשון) בצהרים עם הרבנים הראשיים לישראל הגר"ד לאו והראשל"צ הגר"י יוסף שבה הם היו אמורים לדון בסוגיית הכותל המערבי וההכרה ברפורמים, אולם הלילה נודע כי הפגישה בוטלה.

    מה שגרם לביטול הפגישה שהייתה אמורה להתקיים בלשכת ראש הממשלה – הוא מפגש שהתקיים בין הרבנים הראשיים לרב הכותל הרב שמואל רבינוביץ שבעקבותיה הם שוחחו עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט.

    הבוקר שוחח הרב רבינוביץ עם מרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' ואמר כי "הנושא מאוד מעורפל ומסובך, הנציגות החרדית והרבנות הראשית יושבים על המדוכה, אני מאמין שלא תהיה הכרה ברפורמים חד וחלק", לדבריו, "החלטת הממשלה היא לא מעל החוק, יש שר דתות, יש תהליך, התהליך נמצא לפני תחילת הדרך, התהליך מאוד ארוך", אמר הרב רבינוביץ.

    עוד אמר הרב רבינוביץ כי "אף אחד מאתנו לא רוצה לתת את ידו ולתת הכרה ושתהיה לרפורמים אחיזה בקודש הקודשים, נכון שהם נמצאים שם 16 שנה ועושים דברים חמורים, אבל לתת להם כרגע דברים נוספים? אין מאן דהו שרוצה לעשות זאת כרגע".

    הרב רבינוביץ התייחס לאיום מצד בית המשפט העליון ואמר כי "יש איום שעומד לפתחינו והוא מצד בית המשפט העליון, שמסוגל לפגוע ברחבת הכותל המערבי שלנו, בדברים שאף אחד – גם לא מהמתנגדים הנחרצים וגם לא מאלו שפחות – שמוכנים לעלות על דעתם, אם חס ושלום זה יקרה – אני לא רוצה לומר מילים קשות..".

    מה דעתך על דבריו של שר הדתות אזולאי, שאולי כדאי להמר עם בית המשפט העליון? "יכול להיות ששר הדתות מבין יותר ממני, ויכול להיות שהוא חושב שצריך לקחת את ההימור מול בית המשפט העליון, אני אבל לא יודע על בית משפט שהיה פעם לטובת האורתודוקסים,  לפני 3 שנים הוא פסק לטובתם, ובמשך 3 שנים התקיימו דברים קשים ונוראים בכותל, איפה כל אלו היו? איפה היו כל אלו שמשמיעים כעת את קולם? עמדתי לבד שם, בהתחלה היו בנות סמינר שבאו, אבל אחר כך הייתי לבד", אמר הרב רבינוביץ ל'קול חי'.

    עוד אמר כי "צריך לפעול עם הרבה חכמה ותבונה בהכרעה על אותה חלקת בכותל, כל מילה שאני מדבר כאן – מוקלטת על ידי אויבי ושונאני – אויבי ושונאי הכותל המערבי".

    על שיקולי המועצת אמר הרב רבינוביץ כי "זה נושא של הקודש פנימה, הם דברים שהם לא לשידור ולא לקהל הרחב, גדולי ישראל יושבים ומתמודדים רע מול רע, זו שאלה שמעולם לא הכרעתי בה ואני לא יודע מה להכריע בה, והשאלה נמצאת אצל מרנן ורבנן גדולי ישראל", עוד הוסיף כי "אנחנו במלחמה יומיומית על קדושת היהדות ולא רק בכותל המערבי, ומולנו יש כאלו עם משאבים בלתי רגילים שמנסים לעשות תעמולה ציבורית שמאחוריה אין כלום".

    על הפרסומים שהתפרסמו באחרונה על המעורבות הפנים חרדית בכל הקשור למתווה הכותל אמר הרב רבינוביץ הבוקר ב'קול חי' כי "אני לא נמצא בתהליך הפנים חרדי, אני שומר על עצמי, אני מרגיש את הרוחות ואינני רוצה להיות חלק מהן, אני לא חלק מחלול ה', שמעתי מה שנאמר בשמי, אני לא שם, אני שומר על כבודם של רבני וגדולי ישראל".

    איפה טעינו? "היו טעויות, הם מורכבות מאוד, הדבר הוא לא קל לאף אחד, זו התמודדות בין רע לרע וזה שאלה קשה מאוד, יש כאלה שטוענים ללכת עד הסוף, גדולי ישראל יושבים על המדוכה, הנושא מורכב ומסובך, אף אחד לא רוצה להפסיד את הכותל המערבי", אמר הרב רבינוביץ.

    "ב-3 שנים האחרונות, לצערי הגדול, מתקיימים מנינים מעורבים ואין לי גיבוי משטרתי בגלל הכרעת בית המשפט, ביום שני האחרון התקיים מניין מעורב, קריאת התורה עם נשים וגברים, וציבור שלם החרד לדבר ה' עובר ומעלים עין", תקף רב הכותל המערבי.

    לדבריו, "הרבה מאוד קולות אם היו שומעים אותם הרבה מאוד אחורה היינו נראים אחרת, אנשים שראו כבלע את הקודש במשך שנים אורכות לא הגיבו ולא נתנו את דעתם, מדובר בדבר שקיים כבר 16 שנים", המשיך הרב רבינוביץ ותקף.



    0 תגובות